تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

مقاله انواع شایعه

مقاله انواع شایعه

مقاله انواع شایعه

دانلود مقاله انواع شایعه

دانلود مقاله شایعه
راههای مقابله با شایعه
انگیزه ها در پخش و انتشار شایعه
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

شایعه :

تعریف شایعه : 

شایعه در چه موقعیتهایی رواج می یابد ؟ 

قانون اصلی شایعه :

عللی که مانع رواج شایعه می شود : 

انگیزه ها در پخش و انتشار شایعه :

فرآیند شکل گیری شایعه : 

( روش آزمایشگاهی )

کاهش یا سطیح :

برجسته سازی ( برجستگی ) یا تشدید sharpening

همانند سازی

همانند سازی با زمینه اصلی : 

همانند سازی به وسیله تلخیص : 

همانند سازی با توقعات :

همانند سازی با عادات زبان شناسی :

همانند سازی ناشی از انگیزه های قویتر :

همانند سازی با علاقه به لباس ( در زنان ) :

همانند سازی با علاقه شغلی : 

همانند سازی با تبعیض و تعصب : 

مشتریان شایعه 

انواع شایعه

طبقه بندی شایعه ها بر اساس معیار انگیزشی 

چگونه می توان با شایعه مقابله کرد : 

منابع :

===============

تعریف شایعه :

شایعه پیامی است که در میان مردم رواج می یابد ؛ اما واقعیتها آن را تایید نمی کند . وقتی افراد بسیاری مشتاق خبرگیری از چیزی باشند ؛ ولی قادر به کسب اطلاعات درستی نباشند ، پذیرای شایعات می شوند . شایعات اگر تعصبات افراد را تائید کند و یا نفرتهایشان را توجیه نماید . بهتر و بیشتر می تواند گسترش یابد .

در واقع ، شایعه پیامی است که به طرز غیر رسمی ( معمولاً دهان به دهان ) منتقل می شود و به موضوعی مربوط می شود که در تحقیق درباره درست بودن یا نادرست بودن آن مشکل است . شایعه معمولاً شامل اطلاعاتی می شود که برای مردم اهمیت دارد . البته ممکن است بخشی از شایعه حقیقت داشته باشد . هر چند می توان گفت که این حکم همواره صادق نیست .

شایعه در چه موقعیتهایی رواج می یابد ؟

شایعه در موقعیتهایی رواج می یابد که مردم مشتاق خبر باشند ولی نتوانند آن را از منابع موثق دریافت کنند . هر گاه انسانها علاقمند خبرگیری درباره موضوعی باشند ، به هر نوع اطلاعاتی در این باره متوسل می شوند و سپس آن اطلاعات را در میان خود پراکنده می سازند .

هنگامی که واقعیتهای اجتماعی به نوعی برای مردم در ابهام و پوشیدگی باقی بماند و رسانه های گروهی نیز سعی در روشن کردن این واقعیتها نداشته باشند ، زمینه مناسبی برای رواج شایعه به وجود می آید .

در رواج شایعه دو عامل دخالت دارد :

1 – اهمیت 2 – ابهام

1 – اهمیت : علاقه مردم به موضوع و اهمیت داشتن شایعه هم برای گوینده و هم برای شنونده .

2 – ابهام : میزان ابهام موضوع ، یعنی وجود دو یا چند تعبیر از یک موضوع . این ابهام می تواند با نبود اخبار دقیق یا به وسیله برخی تشنجات عاطفی ، که فرد را مجبور می کند که نتواند یا نخواهد واقعیتهایی را که در اخبار مطرح شده بپذیرد القاء شود .

دانلود مقاله انواع شایعه

مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان

مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان

مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان

دانلود مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان

نقش اولیاء در تربیت فرزندان
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

مقدمه................................... 1

شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان ..  2

خانواده و تربیت فرزند................... 3

پدر و مادر باید به استعداد و توانایی فرزند در فراگیری دروس توجه کنند.......................... 4

پدر و مادر باید برای تعلیم فرزندان خود طرح و برنامه داشته باشند............................. 5

توجه پدر و مادر به نیازهای روانی فرزندان خود 6

روابط افراد خانواده با یکدیگر........... 7

ارتباط والدین با مدرسه.................. 8

ارتباط نزدیک والدین با فرزند............ 10

تشویق و تنبیه فرزندان ..................  11

استفاده از روش اغماض در تربیت فرزند..... 12

آموزش فرهنگ کار کردن به فرزندان......... 13

سهیم کردن فرزندان در امور خانه.......... 14

آموزش فرهنگ مطالعه به فرزندان........... 15

منابع و مآخذ 17

=============

قسمتهایی از متن:

چکیـده

فرد در خانواده متولد می شود و والدین یا دیگر اعضای خانواده از او مواظبت می کنند . خانواده بر شکل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع ، موجودی متفکر و دارای شناخت تأثیر زیادی دارد . نوع رفتار والدین در اعمال ، اندیشه ها و احساسات فرزندان تأثیرات عمده أی دارد . اگر فرد در خانواده أی رشد پیدا کند که به مسائل تربیتی و روانشناسی آگاهی داشته باشند بدون شک بسیاری از نیازهای روانی و عاطفی فرزند در حین رشد جسمانی او برآورده شده و چنین فردی در آینده در زندگی اجتماعی خود راحت تر و خیلی بهتر می تواند با دیگران ارتباط خوبی بر قرار کند. ...

...

ارتباط والدین با مدرسه

خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند . خانه  مدرسه اول فرزند و مدرسه خانه دوم او است و اگر این دو نهاد روش ها و برنامه های هماهنگی نداشته باشند در روند رشد کودک اختلال به وجود می آید .

مهمترین وظایف پدران و مادران در جهت ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه عبارتند از :

1 ـ به معلم فرزند خود با دید احترام نگاه کنند و اگر از کار او انتقاد دارند دور از حضور فرزند با معلم و مدرسه آن را مطرح کنند .

2 ـ بطور دائم در جریان اهداف و برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه قرار گیرند . حداقل هر ماه یکبار وضعیت رفتاری و اخلاقی فرزند خود را از معلم و مدرسه جویا شوند .

3 ـ برای شرکت در جلسات انجمن اولیاء و مربیان و یا کلاس های آموزش خانواده بطور جدی اوقاتی را در زندگی خود در نظر بگیرند.

4 ـ درباره برنامه های آموزشی و تربیتی فرزند خود با توجه به مقطع تحصیلی او معلومات لازم را کسب کنند .

دانلود مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان

مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن

مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن

مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن

دانلود مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن

مقاله تهاجم فرهنگی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

مقدمه:

مخاطبان تهاجم فرهنگی

اهداف تهاجم فرهنگی

مجدیان تهاجم فرهنگی 

تدوین دایره المعاعرف ایرانیکا

تهاجم فرهنگی 

برداشت های متفاوت از مقوله ملّی گرایی

ادبیات داستانی و تهاجم فرهنگی 

نتیجه گیری:

منابع و مأخذ:

====================

مقدمه:

فرهنگ ، مانترین وجه زندگی بشر توصیف شده است. در تعریف این منشور چندوجهی، دیدگاههای گوناگون متفکران و اندیشندان، دست یابی به یک فصلمشترک را دشوار می سازد. اما در تعریفی نسبتاً عام فرهنگ را می توان مجموعه ای از معارف، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم و نیز جهت گیری هایی برشمرد که در ابعاد مختلف، مسائل عمده ی هستی و حیات رابرای بشر وجوامع بشری معنا و مفهوم می بخشند.

فرهنگ را میتوان روح بالنده ی بشر توصیف کرد. روح بی تابی که در تقابل مستمر جوامع انسانی، تاثیر می پذیرد و با خلق هویت واقعی  انسان جوهره ی او را عینیت می بخشند. فرهنگ،  دژ حیات یک ملت است که برفراز قله ی هستی یک ملت بنا می شود. فرهنگ صحیح، شخصیت فردی و اجتماعی بشر را شکل می دهد در سایه ی روشن هجوم اندیشه ها، رازهای سربه مهرزندگی را برای اوفاش می سازد و در تاریکی اوهام شمع پرفروغ چگونه بودن رابر می افزود. فرهنگ مبنایی است برای توجیه رفتار انسان، انسان ها برای توجیه کردن اعمالش در کارها باید به فرهنگ رجوع کنند. فرهنگ افعال انسان را تک به تک شکل می دهد. فرهنگ هر جامعه را ثقل معنوی ان اجتماع در مجموعه هستی نیز تعریف کرده است انقلاب اسلامی در متن و جوهره ی اصلی خویش انقلابی فرهنگی است. با توجه به واقعیات موجود، تشکیل در وجود تهاجم فرهنگی نشان دهندهی نوعی ضعف خصلتی و یا بینشی است.

دانلود مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن

مقاله هوش و علل کم هوشی

مقاله هوش و علل کم هوشی

مقاله هوش و علل کم هوشی

دانلود مقاله هوش و علل کم هوشی

هوش و عوامل موثر در کم هوشی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

هوش و عوامل موثر در کم هوشی

قسمتهایی از متن مقاله:

مقدمه

هوش

پدیده هوش بارزترین فعالیت قوای ذهنی در بشر است که  قدرت سازگاری او را در محیط میسر می سازد. مطالعه هوش از دیرباز مورد نظر روان شناسان وبوده و سال های اخیر تحقیقات فراوان در این باب انجام گرفته است. به طور مثال افلاطون (400 ق. م) به کلیات عقلی و پدیده هوش و علل های کم هوشی اشاره نمود و توضیحات فراوان در این مورد نیز کرده است. از نظر فیزیولوژی هوش پدیده ای  است که در اثر فعالیت یافته های قشر خارجی مغز آشکار گردد و از نظر روانی نقش سازگاری با شرایط محیط زیستی خود را بر عهده داردو عوامل تبیتی در شکوفا شدن آن نقش مهمی دارند. که در این میان افرادی ممکن است باشند که کم هوش باشند به اصطلاح عقب مانده ذهنی هستند. علل عقب مانده ذهنی چیست؟ بعضی علل عقب ماندگی های ذهنی را در بست به ارث یا مشیت الهی نسبت می دهند و برای خود عقب مانده هیچ کاری از غیر از نشستن و دامن صبر در پیشگی گرفتن نمیکنند. دسته ی دیگر خوش بینانه تر یه مسئله توجه می کنندو کسانی است که در زمینه هایی در جهت بهبود این افراد صورت گرفته باشد که آنهاهم در این جهت گام بردارند. اگر یک بررسی دقیق به عمل بیاید مشخص می وشد که اکثر کودکان به ظاهر عقب مانده مبتلا به هیچ نقص و آسیب ارث نیستند و عارفه آنها عدم رشد مغزی نیست بلکه نوعی محرومیت محیطی است که بعضی از این ها از خیلی چیزهای ابتدایی محروم هستند و اکثر آن ها از طبقات خیلی محروم جامعه هستند. ...

...

عوامل عقب ماندگی ذهنی هنگام تولد:

بسیاری از اختلالات حسی و حرکتی و هوشی کودکان حاصل شرایط نامطلوب زایمان و یا بد اثر اشتباهات پزشکی به هنگام تولد می باشد. ضایعات مغزی از متداول ترین ضایعات زمان زایمان است و مهم ترین علل عقب ماندگی ذهنی محسوب می شود.

1- تولد زودرس: تولد زودرس در بعضی از موارد متاسفانه باعث بروز ضایعات مغزی و عقب ماندگی ذهنی می شود.

2- نوزادان نارس: در بچه نارس احتمال کم هوشی 5 تا ده برابر بیش تر از بچه ای است که به موقع و کامل به دنیا می آید. طبق شواهد ادامه زندگی بچه نارس و احتمال کریز او از عقب ماندگی عقلانی به شرط آن که مادر از طبقات مرفه جامعه باشد به مراتب بیش تر است آثار مضر نارسی در 50% این بچه ها از آسیب های عصبی کوچک تا اختلالات شدید ذهنی وکوری فرق می کند .

3- زایمان های طولانی:  گاهی از اوقات در هنگام زایمان به واسطه طول مدت زایمان و ایجاد شرابط نامساعد برای جنین فشارهای غیرطبیعی بر نوزاد وارد آمده و سبب اختلالات ذهنی می گردد بر اثر زایمان های طولانی نوزاد گاهی دچار بی حالی و خنگی می شود و از فعالیت باز می ماند وهوای کافی و لازم به سلول های او نمی رسد و همین وقفه باعث نقصان رشد عمومی و عقب ماندگی ذهنی کودک می گردد.

4- ضربه ها و لطمه های وارده بر مغز کودک در هنگام تولد ضربه ها و لطمه های وارد بر مغز کودک از جمله عوارض متداول عقب ماندگی ذهنی و اختلالات حسی و حرکتی می باشد. گاهی اوقات این ضربه ها ناگهانی وارد بر مغز باعث فلج یا لمس شدن جزئی و یا کلی نوزاد نیز می گردد.

هوش و رابطه آن با فیزیولوژی

عوامل فیزیولوژی در کم هوشی برای تقریباً 20% از افراد کم هوش (نیم درصد کل یک اجتماع) علت مشخص فیزیولوژی سبب نقیصه عقلی می گردد. انواع آن ها زیاد است اما چند نمونه کوتاه را بیان می کنیم.

دانلود مقاله هوش و علل کم هوشی

اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایران سل

اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایران سل

اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایران سل

دانلود اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی  ایران سل

اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی 
ایران سل
دسته بندی کسب و کار
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

 

اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی 
ایران سل

اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایران سل

ماده  1   تاسیس

ماده 2

 نام شرکت

ماده 3

دفتر مرکزی و شعبات

ماده 4

مدت

ماده 5

هدف و نوع فعالیت شرکت

ماده 6

سرمایه شرکت

ماده7

گواهینامه سهم، دفتر ثبت سهام

ماده8

انتقال سهام

ماده9

افزایش سرمایه

ماده10

کاهش سرمایه

ماده 11

مجامع عمومی

ماده12

مجامع عمومی عادی

ماده 13

مجامع عمومی فوق العاده

ماده 14

هیات مدیره

ماده 15

اختیارات و وظایف هیات مدیره

ماده 16

مدیر عامل و سایر مدیران

ماده 17

امضاء مجاز

ماده 18

بازرسان و حسابرسان

ماده 19

سوابق شرکت

ماده 20

 سال مالی

ماده 21

حسابها

ماده 22

خط مشی شرکت در تعیین سود خالص و سود سهام قابل توزیع

ماده 23

انحلال و تصفیه شرکت

ماده 24

 مقررات پیش بینی نشده

ماده 25

تصویب اساسنامه

شرکت سهامی خاص فیمابین متعهدین سهام های صادره یا سهام هائی که قرار است صادر شود تشکیل یافته و تحت قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در سال 1347 ( برابر با 1969 میلادی) اصلاح شده و مفاد شرایط و مواد این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده 2

 نام شرکت

 نام شرکت، شرکت خدمات ارتباطی ایران سل خواهد بود ( و از این پس شرکت نامیده خواهد شد).

ماده 3

دفتر مرکزی و شعبات

دفتر مرکزی شرکت در تهران، ایران و محلی که توسط هیات مدیره تعیین می گردد قرار خواهد داشت. هیات مدیره در صورت لزوم می تواند نشانی شرکت در ایران را تغییر داده و دفاتر نمایندگی در داخل کشور یا خارج از جمهوری اسلامی ایران دایر نماید.


 

 

 

 

دانلود اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی  ایران سل