تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

دانلود تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 433 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103

تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

بخشهایی از متن:

مقدمه:

در این تحقیق ما به تکنیک‌های بکار رفته توسط DMBS برای پردازش، بهینه‌سازی و اجرای پرس و جوهای سطح بالا می‌پردازیم. 

پرس و جوی بیان شده در زبان پرس‌و جوی سطح بالا مثل SQL ابتدا باید پویش و تجزیه . معتبر شود. پویشگر (اسکنر) علامت هر زبان، مثل لغات کلیدی SQL، اساس ویژگی، و اساس رابطه، را در متن پرس و جو شناسایی می‌کند،‌ در عوض تجربه کننده، ساختار دستوری پرس و جو را برای تعیین اینکه آیا بر طبق قوانین دستوری زبان پرس و جو تدوین می‌شود یا خیر، چک می‌کند. پرس و جو باید همچنین معتبر شود، با چک کردن اینکه تمام اسامی رابطه و ویژگی معتبر هستند و اسامی معنی‌دار در طرح پایگاه اطلاعاتی ویژها‌ی پرس و جو می‌شوند. نمونه داخلی پرس و جو ایجاد می‌شود،‌‌ که تحت عنوان ساختار داده‌های درختی بنام درخت پرس و جو می‌باشد. ارائه پرس و جو با استفاده از ساختار داده‌های گراف بنام گراف پرس و جو نیز امکان پذیر است. DOMS باید استراتژی اجرایی برای بازیابی نتیجه پرس و جو از فایل‌های پایگاه اطلاعاتی را هدایت کند. پرس و جو استراتژیهای اجرایی بسیاری دارد. و مرحلة انتخاب،‌ مورد مناسبی برای پردازش پرس وجو تحت عنوان بهینه‌سازی پرس و جو شناخته شده است.

...

اصطلاح بهینه‌سازی نام بی مسمایی است چون در بعضی موارد،‌ طرح اجرایی انتخاب شده، استراتژی بهینه نمی‌باشد، آن فقط استراتژی کارآمد معقول برای اجرای پرس و جو است. یافتن استراتژی بهینه، ضامن صرف زمان زیادی است، بجز برای ساده‌ترین پرس و جوها،‌ ممکن است به اطلاعاتی روی چگونگی اجرای فایل‌ها در فهرست‌های فایل‌ها، اطلاعاتی که ممکن است کاملاً در کاتالوگ DBMS در دسترس نباشد، نیاز باشد. از اینرو،‌ برنامه‌ریزی استراتژی اجرا ممکن است توصیف درست‌تری نسبت به بهینه‌سازی پرس و جو باشد.

برای زبانهای پایگاه اطلاعاتی (دریایی) جهت‌یابی در سطح پایینتر در سیستم‌های قانونی، مثل شبکه DML شبکه‌ای یا MOML سلسله مراتبی،‌ برنامه نویس باید، استراتی اجرای پذیرش و جو را انتخاب کند ضمن اینکه برنامه پایگاه اطلاعاتی را می‌نویسد. اگر DBMS فقط زیان جهت‌یابی را ارائه دهد. فرصت و نیاز محدودی برای بهینه‌سازی پرس وجوی وسیع توسط DBMS وجود دارد، در عوض به برنامه نویس قابلیت انتخاب استراتژی اجرایی بهینه ارائه می‌شود. بعبارت دیگر، زبان پرس و جو در سطح بالا، مثل SQL  برای DBMSهای رابطه‌ای یا OQL برای DBMS‌های مقصد،‌ در ماهیت تفریطی‌تر است. چون آنچه نتایج مورد نظر پرس و جو است بغیر از شناسایی جزئیات چگونگی بدست آمدن نتیجه،‌ را تعیین می‌کند. بهینه‌سازی پرس و جو برای پرس و جوهایی ضروی است که در زبان پرس و جوی سطح بالا تعیین می شوند. ما روی توصیف بهینه‌سازی پرس و جو در زمینه ROBMS تمرکز می‌کنیم چون بسیاری از تکنیک‌هایی که توصیف می‌ کنیم برای، برای ODBMSها تطبیق یافته‌اند. DBMS رابطه‌ای باید استراتژیهای اجرای پرس و جوی دیگری را ارزیابی کند و استراتژی بهینه یا کارآمد معقولی را انتخاب کند. هر DBMS ،‌ تعدادی الگاریتم دسترسی به پایگاه اطلاعاتی کلی دارد که علامتهای رابطه‌ای مثل SELECT یا JOIN یا ترکیبی از این عملیات ‌ها را اجرا می‌کند. تنها استراتژیهای اجرایی که می‌توانند توسط الگاریتم‌های دسترسی DBMS اجرا شوند و برای طراحی پایگاه اطلاعاتی فیزیکی ویژه و پرس و جوی خاص بکار روند،‌ می‌توانند توسط قطعه برنامه بهینه‌سازی پرس و جو در نظر گرفته شوند.

...

یکی از قوانین ذهنی اصلی، جهت بکارگیری عملیات های PROJECT , SELECT قبل از بکارگیری عملیات های JOIN و بنیادی دیگر است. این بدین علت است که اندازه فایل ناشی از عملیات بنیادی، مثل JOIN ، معمولاً تابع مضروب اندازه های فایل های ورودی است. عملیات های SELECT و PROJECT ، اندازه فایل را کاهش می دهند و از اینرو باید قبل از عملیات JOIN (اتصال) و عملیات بنیادی دیگر بکار گرفته شود.

ما در بخش 1. 3. 18 با ارائه درخت پرس و جو و نمادهای گراف پرس و جو کار را ‎آغاز می کنیم. اینها بعنوان پایه و اساس برای ساختارهای داده هایی استفاده می شوند که برای نمونه داخلی پرس و جوها بکار می روند. درخت پرس و جو برای ارائه عبارت جبری رابطه ای توسعه یافته یا عبارت جبری رابطه ای بکار می رود،‌در عوض گراف پرس و جو برای نشان دادن عبارت حسابان رابطه ای استفاده می شود. وقتی در بخش 2 . 3. 18 نشان می دهیم که چطور قوانین بهینه سازی ذهنی برای تبدیل درخت پرس و جو به درخت پرس و جوی معادل بکار می روند، که عبارت جبری رابطه ای متفاوتی را نشان می دهد که برای اجرا کارآمدتر است ولی همان نتیجه اولیه را ارائه می دهد. ما روی تعادل و توازن عبارات جبری رابطه ای گوناگون بحث می کنیم.

 

دانلود تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار

تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار

تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار

دانلود تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار

تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

تحقیق در مورد سخت افزار و نرم افزار

-1- سخت افزار 

سخت افزار شامل قسمت های زیر می باشد :

1-  میکرو کنترولر ATmega8

2-  رابط USB

3-  LCD جهت ارتباط با کاربر

4-  رله و راه انداز آن

1-1-1- میکرو کنترولر :

 در این پروژه از ATmega8 به عنوان کنترولر و مدار فرمان رله ها استفاده شده است  . در عین حال برای ارتباط با کامپیوتر از طریق پورت USB نیز ، از این میکرو کنترولر استفاده شده است.این میکرو کنترولر از خانواده میکروکنترولر های AVR است .

پروتکل USB به صورت نرم افزاری در برنامه (Firmware) میکرو پیاده سازی شده است و می تواند با استاندارد USB 1.1 Low به تبادل اطلاعات بپردازد.

برنامه این میکرو بر اساس کامپایلر GCC نوشته شده است که برای کامپایل آن  می توان از برنامه WinAvr استفاده کرد .

LCD بکار رفته در این پروژه کاراکتری و 16*2 می باشد که بصورت مستقیم توسط نرم افزار کامپیوتری ، متن یا دستوالعمل را گرفته و اجرا می کند .

در برنامه کامپیوتری برای ارتباط با پورت USB از درایور آماده libusb استفاده شده است .

برنامه کامپیوتری توسط زبان C++Builder تهیه شده است. این برنامه مستقیماٌ از میکروفن کامپیوتر صوت را دریافت کرده و پس از ذخیره در بافر داخلی شروع به تجزیه و تحلیل می کند. روال کار به این صورت است که از اطلاعات ورودی که در بازه زمان هستند تبدیل فوریه (FFT) گرفته شده تا به بازه فرکانس بروند . سپس با پردازش روی طیف فرکانسی و کمی کار آماری حدود شباهت صوت دریافتی را با نمونه های ذخیره شده مقایسه می کند .

...

اولین آرگومان تابع usbtransmit بیانگر ورودی/کنترلی ویا خروجی بودن فراخوانی آن را دارد که در توابع فوق فقط تابع USB_LCD_Str خروجی است و بقیه تابع کنترلی هستند .

برای گرفتن صوت از میکروفن از توابع port.dll استفاده شده است .در این پروژه خواندن صوت با نرخ نمونه برداری 11025 و بصورت 8 بیتی استفاده شده است . طول هر کلمه حد اکثر 2 ثانیه در نظر گرفته شده که برای ذخیره آن 2*11025 بایت بافر کافیست .

توابع زیر از port.dll مورد استفاده قرار گرفته اند :

SOUNDIN

SOUNDOUT

SOUNDGETRATE

SOUNDSETRATE

SOUNDGETBYTES

SOUNDSETBYTES

SOUNDCAPIN

SOUNDCAPOUT

 

دانلود تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار

مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

دانلود مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

مقدمه:

 اهمیت شبکه های رایانه ای بر کسی پوشیده نیست. د رجهان امروز، رایانه ای به عنوان یک وسیلة‌ مجرد،به تنهایی نمی تواند به طور کامل مفید واقع شود و بازدهی کامل داشته باشد آنچه به رایانه اهمیتی فراتر از سابق می بخشد نقش آن در ارتباطات و انتقال دریای عظیمی از اطلاعات گوناگون است.

هرچه زمان می گذرد حجم اطلاعات که انسان با آن سر و کار دارد بیشتر و بیشتر می شود. شبکه های رایانه ای امروزی، فصل نوینی در انفورماتیک گشود . و نزدیک است مفهوم دهکدة‌ جهانی راتحقیق بخشد.

با توجه به رشد و استفادة‌ روز افزون از شبکه های رایانه ای پس باید این را هم مدنظر داشته باشیم که مهندسین متخصص و متعهدی نیز دراین زمینه ها نیازمندیم.

مفهوم شبکه:

ابتدا به بررسی مفهوم شبکه می پردازیم. شبکه در ساده ترین . حالت خود، شامل دو رایانه
می باشد که به وسیلة‌کابل یا خط انتقال به هم متصل شده اند،  به گونه ای که بتواند از داده ها به طور مشترک استفاده نمایند. همین شبکه ساده منشأ تمام شبکه ها، صرفنظر از کیفیت پیچیدگی آنها می باشد. رایانه های شخصی، ابزاری برای تولید داده ها، اسناد مثنی، گرافیکها و سیار انواع اطلاعات اند.

چنانچه دیگران نیازمند استفاده از اطلاعات تولیدی شما باشند ،بدون توجه به شبکه ،اسناد،نیاز به چاپ شدن دارند تا دیگران بتوانند انها را چاپ یا استفاده نمایند .

در بهترین حالت فایل ها را بر روی فلاپی دیسکها به دیگران می دهیم تا در رایا نه های خودشان کپی کنند .

اگر دیگران در سند تغییراتی انجام دهند ،هیچ روشی  برای یک پارچه کردن کلیه تغییرات و استفاده همگان از آن وجود ندارد .

این روش کار در محیط مستقل نامیده می شود .اگر فردی رایانه خودرا به رایانه های دیگروصل نماید می تواند از داده های رایانه های دیگران به طور مشترک استفاده نماید .باشبکه سازی
می توان به استفاده مشترک از داده ها با دسترسی به آخرین تغییرات پرداخت .

رایانه ها یی که قسمتی از شبکه هستند ،می توانند از موارد زیر به صورت مشترک استفاده نمایند.داده ها ، پیامها، چاپگرها، مدمها و سایر منابع سخت افزاری از این شبکه های رایانه ای را می توان مجمو عه ای از ادوات رایانه ای (DTE) متصل به هم دانست که به منظور به اشتراک گذاری داده ها ،ومنابع سخت افزاری وتبادل داده ها با یکدیگر در ارتباط هستند.

 

دانلود مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

دانلود تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

بخشهایی از متن:

تعریف داده(Data)

هر اطلاع مفید ولازم درباره چیز یا امری رایک داده می گویند.به شناسنامه خود نگاه کنید.نام، نام خانوادگی،نام پدر ،سال تولد،محل تولد،شماره شناسنامه وسایر اطلاعات آن ،همه درباره شماست.

اینها داده های مرتبط با شما هستندوشما را از دیگران متمایز ومجزا می کنند؛ به شما سود می رسانند؛

حقوق شما را محفوظ می دارند وبه دولت امکان می دهند که برای شما برنامه ریزی کندو امکانات فراهم سازد.

داده ها در همه امور، نقش بازی می کنند.مثلا در دادوستد، داده ها نقش بسیار بزرگی دارند.اطلاع ازاین که چه مقدارپول دارید؛ بابت چه کالا وخدماتی پول گرفته یا پرداخته اید؛ از چه حسابی پول برداشته وبه کدام حساب واریز کرده اید؛ چقدر طلبکبرید وچقدر بدهکارید؛و…. همه، داده های مالی شما هستند . حسابداران با چنین دا ده های مالی  سروکاردارند وآن را مدیریت می کنند وازآن ها نتیجه گیری می کنند.

گفتیم که داده ها باید مفید ولازم باشند.مثالی می زنیم:

اگردر شناسنامه شما وزن یا قد شما را می نوشتند،صحیح بود؟ پاسخ منفی است.ذکر وزن وقد در شناسنامه کاربردی ندارد و وجود آنها لازم نیست، هر چند که مفید است.اما در پرونده پزشکی شما هم لازم هستند وهم مفید،زیرا به شناسایی وضع سلامت شما ونیز، به شناخت ودرمان بیماری شما یاری میرسانند.

داده ها با هم ارتباط دارند.

اگر بدانید شماره شناسنامه شخصی 259 است، آیا می توانیداورا پیدا کنید؟ این کار دشوار است. ممکن است شماره شناسنامه خیلی از مردم259 باشد. حالا اگر بدانید که نام آن شخص مثلا مسعود است یافتن او آسانتر می شود؛ هر چند که هنوز هم شاید اسم خیلیها مسعود وشماره شناسنامه شان 259 باشد.اما اگر در همین حال، نام خانوادگی او را هم بدانید دیگر یافتن اوساده می شود.نتیجه ارتباط داده ها به یکدیگر، شناسایی سریعتر است.داده هایی که به هم ارتباط نداشته باشند یا نتوان ارتباط آنها را نسبت به هم پیدا کرد، کاربرد زیادی ندارد وشاید اصلا به درد نخورد.

...

داده ها را نیز یک رکورد(Record)می خواند.در همان جدول کتابخانه ها،در مثال قبلی،شما سه رکورد را می بینید.به این ترتیب،هر رکورد در آن جدول شامل شش فیلد است.درک مفهوم فیلدو رکورد در کار با اکسس بسیار مهم است،اما پس از مقداری تمرین،به راحتی آن را فرا گرفته،به کار گفتیم که هر پایگاه داده،از تعدادی جدول تشکیل می شود.حال ببینیم چرا چند جدول رادر یک پایگاه داده ها می گذارند؟و این کار چه مزیتی دارد؟به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید یک جدول داده ها دارید که فیلد های آن اطلاعاتی درباره ی سفارش های مشتریان یک فروشگاه مثل نام و نام خانوادگی و تاریخ ومقدار خرید هر کالاست و جدول دیگری داریدکه در آن فیلد های دیگری مثل اطلاعاتی درباره ی شهر،محله،خیابان،کوچه،تلفن وموارد از این دست درباره ی همان مشتری ها موجود است.حال،چگونه بایدمثلا کشف کنید که فلان مشتری ساکن فلان خیابان،چقدر خرید کرده است.اطلاعات خرید وفروش مشتری در یک جدول و اطلاعات سکونتی همان مشتری،در جدول دیگر است.

برای این کار،باید در هر یک از جدول های یک فیلد مشترک پیدا کنید.یعنی فیلدی که هم در این جدول و هم در آن جدول موجود باشد.بعد:

1ـاطلاعات را از جدول اول برمی دارید و به فیلد مشترک نگاه می کنیدوداده ی موجود در آن،مثلا نام خانوادگی یا شماره ی شناسنامه را جایی یادداشت می کنید.

2ـدر جدول دوم،فیلد مشترک را پیدا می کنیدو در آن داده ای را که یادداشت کرده اید می یابید.حالا رکورد مورد نظررا پیدا کرده ایدوباید در آن به سراغ فیلد نشانی بروید وآن را یادداشت کنید.

به این ترتیب،این دو جدول به هم ربط پیدا می کنند.ربط دادن جدول ها به هم،از طریق یک فیلد مشترک،قدرت مانور شمارا در جستجوی داده هاو نتیجه گیری از آنها بسیار افزایش می دهد ودر حجم جدولها صرفه جویی می کند.زیرا،دیگر لازم نیست که مثلا در مقابل هر رکوردی که برای خرید و فروش مشتری به وجود می آورید،یک بار هم،آدرس او را در همان جدول بنویسیدو می توانید این داده را از جدول دیگری بردارید.به این مدل از پایگاه داده ها،پایگاه داده ها ی ارتباطی (Relational Database).اکسس،از این مدل پایگاه داده ها استفاده میکندو به همین سبب به آن مدیرپایگاه داده های ارتباط (Relational Database Management System) به طور خلاصهRDMBSمی گویند.

 

دانلود تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر

آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر

آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر

دانلود آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر

آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر

بخشهایی از متن:

کارت گرافیک دو پردازنده ای گیگابایت

 مدت ها از معرفی تکنولوژی SLI  شرکت NVIDIA  میگذرد این تکنولوژی امکان استفاده همزمان از دو کارت گرافیک بر روی یک مادربرد را فراهم میسازد . کارت گرافیک هایی که از SLI  پشتیبانی میکنند بر پایه دو پردازنده گرافیکی Geforce 6800  و Geforce 6600  طراحی شده اند . در ابتدای معرفی این تکنولوژی فقدان مادربردهایی که دو درگاه PCI Express X16  را برای سوار کردن دو کارت گرافیک ارائه کنند موجب سرد شدن بازار و کم شدن استقبال کاربران از SLI  شد , پس از اینکه مادربردهای مذکور در حد معقول در بازار توزیع شد بازهم هزینه بالای مادربرد و دو کارت گرافیک کاملا شبیه به هم مانع از آن شده تا SLI جایگاه واقعی خود را بدست آورد .

اگر دو کارت گرافیک برای یک سیستم بسیار گران تمام شود یا به اندازه هزینه, افزایش کارایی را به ارمغان نیاورد کارت جدید گیگابایت شاید ارزش نگاهی متفاوت با آنچه تا کنون توسط SLI  دیده ایم را داشته باشد . این کارت گرافیک با نام 3D1  با استفاده از تکنولوژی SLI  دو GPU  (پردازنده گرافیکی)را بر روی یک کارت گرافیک ارائه میکند , بدین گونه پردازش داده های تصویری میان این دو GPU  با توابع تکنولوژی SLI  تقسیم شده و کارایی کارت را به طور چشمگیری بالا خواهد برد .

3D1  بر پایه دو GPU , Geforce 6600GT  تولید خواهد شد و همانطور که در تصویر مشاهده میکنید از دو فن قدرتمند برای خنک سازی آنها استفاده میکند نحوه عملکرد سیستم خنک کننده 3D1  به صورتی است که جریان هوا به کمک یک فن مکیده و به وسیله دیگری از سطح پردازنده ها دمیده شود .

به گفته گیگابایت , 3D1  علارقم استفاده از GPU , Geforce 6600GT  در برنامه 3DMark03  توانسته امتیازی بالغ بر  14000  را به خود اختصاص دهد درحالی که کارت گرافیک های گرانقیمت و پرقدرت دیگر مانند Radeon X850XT Platinum Edition  امتیازی در حدود  13000  و Geforce 6800 Ultra امتیازی حدود  12000  را به خود اختصاص داده است .

...

آشنایی با USB

اتصال یک وسیله USB  به کامپیوتر ساده است. کانکتور یا سوکت USB  را در پشت کامپیوترتان به راحتی می توانید پیدا کنید و کابل USB  را به آن وصل کنید.

اگر دستگاه جدیدی را از طریق USB  به کامپیوتر وصل کنید. سیستم عامل شما (مثلاً ویندوز) به طور خودکار وجود یک وسیله USB  را تشخیص می دهد و از شما دیسک حاوی راه انداز (یا درایو) سخت افزار جدید را می خواهد. ولی اگر دستگاه قبلآ نصب شده باشد کامپیوتر به طور خودکار آ ن را فعال می کند و با آن ارتباط برقرار می کند یک وسیله USB  هر موقع می تواند نصب شود (به کامپیوتر متصل شود) یا از سیستم جدا شود.

بسیاری از دستگاههای USB  کابل USB  خود را به همراه دارند. یعنی کابل از یک سمت به دستگاه وصل است و قابل جدا کردن نیست و از سمت دیگردارای یک سوکت نوع"A" است که از این سمت به کامپیوتر وصل می شود

سوکت نوع A

ولی اگر کابل به صورت مجزا باشد در سمت دستگاه سوکت نوع "B" وجود خواهد داشت. پس این کابل از یک سمت سوکت نوع "B" (سمت دستگاه) و از یک سمت دارای سوکت نوع "A" (سمت کامپیوتر) است.

سوکت نوع B

استاندارد USB  از سوکت های نوع "A"و"B" برای جلوگیری از اشتباه استفاده می کند.

* سوکت نوع "A" "بالا دست" یا "up stream" سمت کامپیوتر

*سوکت نوع "B" "پایین دست یا "down stream" و به تجهیزات دارای پورت USB  وصل می شود که همان سمت دستگاه می باشد.

استاندارد USB  ورژن  2  در ماه آوریل سال  200میلادی پایه گذاری شد. این استاندارد در حقیقت یک ارتقا استاندارد USB1.1  بود.

USB2.0  (یا USB  پر سرعت) پهنای باند کافی برای انتقال صوت و تصویر و اطلاعات ذخیره شده دارد و سرعت انتقالی  40  برابر سریعتر از USB1.1  دارد تا انتقال  اطلاعات به راحتی انجام گیرد. USB2.0  دارای قابلیت انتقال در جهت مستقیم و عکس آن نیز می‌باشد.

USB2.0  سه سرعت را پشتیبانی می کند. (480.12.15  مگابایت بر ثانیه) USB2.0  با وسایلی که به پهنای باند (سرعت انتقال اطلاعات) کمتری احتیاج دارند مانندMouse , Keyboard  به همان خوبی  وسایلی که به پهنای باند بیشتری احتیاج دارند مانند دوربین های اینترنتی و اسکنرها و پرینترها و وسایل ذخیره سازی پر حجم اطلاعات به خوبی کار می‌کند. همچنان که صنعت کامپیوتر رشد  می کند. استفاده از USB2.0  معمول تر می شود و این نشاندهنده قابلیتهای بالای USB2.0  است.

(UPS (Uninterruptible Power Supplies 

امروزه با وجود مادربرد هایی که خیلی هم گران نیستند می توانید از روشهای ارزان قیمت مختلفی برای حفاظت مادربرد کامپیوتر در برابر مشکلات منبع تغذیه ( برق شهر ) استفاده کنید. ولی هیچ روشی مانند استفاده از UPS  یا یک منبع تغذیه بدون وقفه نمی تواند از مادربرد یا سایر تجهیزات گرانقیمت شما در برابر مشکلات برق حفاظت کند. زمانیکه شما یک سرور یا کامپیوتر گرانقیمت دارید اهمیت وجود UPS  بیشتر می شود. UPS  برای فیلتر نوسانات ناخواسته برق ورودی و کنترل ولتاژ آن دارای مدارات خاصی است. و برای حل مشکل قطع برق یا افت بیش از حد ولتاژ ( افت ولتاژ برای بسیاری تجهیزات مضر است یا سبب از کار افتادن موقت آنها می شود ) از باتری استفاده می کند. که کل این مچموعه را تغذیه پشتیبان می گویند.

اما برای انتخاب یک UPS  باید خدمتتان عرض کنم این به خود شما بستگی دارد که چه میزان می خواهید خرج کنید و UPS  را برای چه منظوری مورد استفاده قرار می دهید. مصرف انرژی آنچه محافظت می کنید عامل دیگری است که در خرید UPS  نقش مهمی ایفا می کند. واحدی که بوسیله آن ظرفیت UPS  یا مقدار انرژی که به شما میدهد بیان می شود عبارت است از آمپر-ساعت. مثلاً یک UPS  پنجاه آمپر ساعت می تواند دستگاه شما را با جریان  2  آمپر به مدت  25  ساعت یا با جریان  5  آمپر به مدت  10  ساعت تغذیه کند. توجه داشته باشید که میزان جریان را مصرف دستگاه تعیین می کند پس زمان تغذیه برای یک UPS  مشخص به میزان مصرف دستگاه شما دارد.  بدیهی است در صورتیکه زمان بحرانی که به یک منبع تغذیه احتیاج دارید کوتاه باشد می توانید از UPS  با آمپر-ساعت کمتر و در نتیجه ارزانتر استفاده کنید. البته یک محدودیت هم در این زمینه وجود دارد و آن این است که جریان نامی UPS  شما باید از کل برق دستگاههای شما ( به آمپر ) بزرگتر باشد.

 

دانلود آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر