تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

تحقیق، پایان نامه، پروژه،پرسشنامه...

مقاله نظام آموزشی چین

مقاله نظام آموزشی چین

مقاله نظام آموزشی چین

دانلود مقاله نظام آموزشی چین

مقاله نظام آموزشی چین
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 181 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57

مقاله نظام آموزشی چین

نظام آموزشی چین

  •  
    • آموزش پیش دبستانی
    • آموزش پایه
    • مقطع آموزش ابتدایی
    • مقطع آموزش متوسطه
    • آموزش عالی
    • آموزش فنی حرفه ای              

نظام آموزشی چین

آموزش پیش دبستانی 

آموزش پیش دبستانی همواره به عنوان یکی از مقاطع آموزشی کشور چین مدنظر قرار داشته است. در نواحی شهری، آموزش پیش دبستانی عمدتاُ در کودکستان ارائه گردیده و مدت زمان سه ، دو یا یک سال به طول می انجامد گفتنی است که مراکز فوق بصورت تمام وقت، پاره وقت و یا پانسیونی فعالیت می نمایند. در نواحی روستایی آموزش پیش دبستانی عمدتاً بصورت کلاس های نگهداری اطفال و کودکستان های فصلی است. در مناطق باستانی، قومی، دور افتاده و فقیرنشین کشور علاوه بر آموزش پیش دبستانی طبیعی و معمول، آموزش غیر معمول با اشکال مختلف از قبیل مراکز فعالیتی کودکان، مراکز تفریحی و مراکز آموزشی متحرک «کاروان» فعالیت دارند. در این مقطع ، کودکان رده سنی3 تا 6 سال به کودکستان نزدیک خانه خودرفته و درآنجابه تعلیم موضوعات اصلی و زبان بومی خود مبادرت می نمایند. آن ها بازی می کنند، می رقصند و آواز می خوانند. در این مقطع به کودکان ارزش حقیقت، مهربانی و زیبایی آموخته می شود در کشورچین آموزش کودکان جدی گرفته می شود زیرا شخصیت هر فرد طی سال های اولیه شکل می گیرد. 

تغییرات و اصلاحات آموزشی

کانون توجه به نظام آموزش عالی چین اصلاح نگرش های روشنفکرانه در کشور و ایجاد حس رقابت میان دانش جویان در کلیه زمینه هایی است که منجر به پیشرفت کشور می گردد. مطابق چنین سیاستی آینده کشورمتکی به نسل جوان است تا در قرن جدید آن را رهبری نماید. از آنجاییکه سیستم اقتصادی چین کاملا متمرکز است از این روی سیستم آموزشی کشور نیز با آن هماهنگ شده و به صورت متمرکز با ادارات و دولتهای محلی و مرکزی ویژه آموزشی درآمده است. از جمله عمده ترین نقیصه های این سیستم می توان بر تمرکز عمده مسؤولیت بر عهده حکومت مرکزی و عدم برخورداری مدارس از، اختیارات و انعطاف پذیری لازم جهت ارائه برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای اجتماعی اشاره نمود. از سوی دیگر از آنجاییکه برنامه های آموزشی بصورت جداگانه توسط گروه های آموزشی مرکزی و ادارات محلی برنامه ریزی می گردید از این روی ساختار آموزشی کشور غیرمنطقی و از هم گسسته بوده و تعداد زیادی روش های منفرد آموزش عالی وجود داشت 

 

دانلود مقاله نظام آموزشی چین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.